TURYSTYKA DLA WSZYSTKICH

Strona główna     wielkość czcionki: zwykła średnia duża 2024-04-19

WYCIECZKA DO KOPENHAGI

Sprawozdanie z imprezy

Dnia 1 października 2008 r. grupa uczestników Warsztatu Terapii Zajęciowej z Susza, z opiekunami wyruszyła w podróż, której miejscem docelowym była Kopenhaga.
            O godz. 6.40 grupa wsiadła do pociągu osobowego do Malborka, a z Malborka pociągiem pośpiesznym wyruszyła do Szczecina. Po wyjściu z pociągu grupa ruszyła do miejsca spotkania z organizatorami wycieczki, którym był hotel Radisson. Po wejściu do podstawionego autobusu wyruszyliśmy w podróż do Świnoujścia, gdzie po odprawie w terminalu promowym zostaliśmy zakwaterowani w kajutach na promie Skania. O godzinie 23.00 prom wyszedł z portu do szwedzkiego miasta Ystad, a my zasiedliśmy do kolacji. O 6.00 wyruszyliśmy prosto z promu autokarem do Helsinborga, gdzie ponownie przeprawialiśmy się promem do duńskiego Helsingora. W tym uroczym miasteczku zwiedziliśmy zamek Hamleta, a następnie wyruszyliśmy do Kopenhagi.
            Nasze zwiedzanie stolicy Dani rozpoczęliśmy od symbolu miasta – Syrenki, a następnie pojechaliśmy do Muzeum Browaru Carlsberg, które połączone było z degustacją napoju. Posiłek spożyliśmy w restauracji Burger King. Po obiedzie ruszyliśmy deptakiem na krótki spacer. Następnie już z okien autobusu zwiedziliśmy dzielnicę portową Nyhaven, Parlament i Pomnik Bogini Gefion. Ostatnim punktem wycieczki było zwiedzanie Pałacu Królewskiego i budynku Opery. Droga powrotna wiodła kilkukilometrowym mostem Oresundsbron, który łączy Danię ze Szwecją, a następnie z Ystad promem Polonia do Szczecina.